16.6.08

Πόσο καλά σχεδιασμένο είναι το Ιντερνέτ;

Το Ιντερνέτ απέχει πολύ από την τελειότητα!

Οι σελίδες του Διαδικτύου σχεδιάστηκαν ως έγγραφα με λέξεις-κλειδιά, οι οποίες συνδέονταν με άλλες σελίδες μέσω υπογραμμισμένων λέξεων και φράσεων. Κατά την πρώιμη φάση του, η σχεδίαση αυτή επαρκούσε. Σήμερα κάθε σελίδα διαθέτει γραφικά, ήχο, ακόμα και βίντεο. Κάθε φορά που το πρόγραμμα πλοήγησης ανταλλάσσει δεδομένα με το δίκτυο, το κάνει σαν να ήταν η πρώτη φορά. Αυτό συμβαίνει δισεκατομμύρια φορές την ημέρα, καθιστώντας το παλιό σύστημα τόσο ανεπαρκές ώστε να μοιάζει με ψέμα. Έτσι η υποδομή του θεωρείται απαρχαιωμένη για τις σύγχρονες απαιτήσεις.

Υπάρχει πρόβλημα αν αφήνω τον υπολογιστή μου σε λειτουργία αναμονής;

Όσο και αν ακούγεται απίστευτο, Βρετανοί ειδικοί προειδοποιούν πως οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές που βρίσκονται σε λειτουργία «αναμονής» επιταχύνουν την κλιματική αλλαγή, επιβαρύνοντας τον πλανήτη σχεδόν όσο τα επιβατικά αυτοκίνητα.

Όπως αναφέρεται στην «Έκθεση για την ενέργεια των υπολογιστών», τα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στη Βρετανία εκπέμπουν 200.000 τόνους άνθρακα, για να καλύψουν τις ανάγκες των υπολογιστών που βρίσκονται σε λειτουργία αναμονής, ποσότητα ίση με τους ρύπους που εκπέμπουν 120.000 τζιπ. Από την έκθεση προκύπτει επίσης ότι ένα εκατομμύριο τόνοι άνθρακα εκλύονται στην ατμόσφαιρα κάθε χρόνο για τηλεοράσεις, dvd και άλλες οικιακές συσκευές που παραμένουν ανοιχτές κατά τη διάρκεια της νύχτας στα νοικοκυριά της Βρετανίας. Γι’ αυτό, λοιπόν, καλύτερα να μην αφήνουμε τον υπολογιστή ή την τηλεόραση σε λειτουργία αναμονής.

Σε συμφωνία για συνεργασία στη διαδικτυακή διαφήμιση κατέληξαν Google και Yahoo

Σε συμφωνία με την Google για χρήση από τη Yahoo της τεχνολογίας διαδικτυακής διαφήμισης της πρώτης κατέληξαν οι δύο εταιρείες, ενώ και οι νέες συνομιλίες για την εξαγορά της Yahoo από τη Microsoft περιήλθαν, όπως αναμενόταν, σε αδιέξοδο.

Η συμφωνία ορίζει ότι μαζί με αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης της Yahoo σε ΗΠΑ και Καναδά θα εμφανίζονται διαφημίσεις της Google.

Η Yahoo ανακοίνωσε ότι η συμφωνία με την Google θα επιφέρει επιπλέον έσοδα 800 εκατομμυρίων δολαρίων κάθε χρόνο.

«Αυτή η εμπορική συμφωνία δίνει στη Yahoo τη δυνατότητα να προσφέρει περισσότερο σχετικές διαφημίσεις στους χρήστες και να προσφέρει στους διαφημιστές και στους διαφημιζόμενους με καλύτερη τεχνολογία» δήλωσε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Google Έρικ Σμιντ.

Η συμφωνία ισχύει για τρία χρόνια, αλλά θα μπορούσε να ανανεωθεί εάν η Yahoo το θελήσει.

Η ανακοίνωση ήρθε την ώρα που οι συνομιλίες για εξαγορά της Yahoo από τη Microsoft έφτασαν σε αδιέξοδο. Η Yahoo προσπάθησε να ξεκινήσει ξανά τις συνομιλίες από την τελευταία προσφορά της Microsoft ύψους 47,5 δισ. δολαρίων (33 δολάρια η μετοχή), όμως η Microsoft δεν φάνηκε διατεθειμένη να προσφέρει ξανά ένα τέτοιο ποσό.

Αντιθέτως η Microsoft προσφέρθηκε να αγοράσει τη μηχανή αναζήτησης της Yahoo, μια υπηρεσία που η δεύτερη θεωρεί πολύτιμη για να την πουλήσει ξεχωριστά.

Μετά τις τελευταίες άκαρπες συνομιλίες, η μετοχή της Yahoo έπεσε περισσότερο από 10% στα 23,52 δολάρια.

Τον προηγούμενο μήνα η Microsoft είχε αποσύρει την προσφορά της για πλήρη εξαγορά της Yahoo μετά από άκαρπες συνομιλίες.

Ποινικό αδίκημα η προσέλκυση παιδιών μέσω Διαδικτύου ή κινητών

Το «ψάρεμα» ανηλίκων από παιδόφιλους (ή όπως έχει επικρατήσει διεθνώς «grooming»), μέσω Διαδικτύου ή κινητού τηλεφώνου με σκοπό τη σεξουαλική εκμετάλλευση, κακοποίηση, πορνογραφία, αποτελεί πλέον ποινικό αδίκημα, ενώ η ασέλγεια σε βάρος ανηλίκου μετατρέπεται σε κακούργημα.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης, τα στοιχεία της ταυτότητας και το γενετικό προφίλ (DΝΑ) των αμετάκλητα καταδικασθέντων για ασέλγεια, σεξουαλική εκμετάλλευση και κακοποίηση ανηλίκων θα φυλάσσονται σε ειδικό αρχείο στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Υπηρεσιών.

Στον καταδικασθέντα για τα αδικήματα αυτά θα απαγορεύεται η άσκηση επαγγέλματος που συνεπάγεται επαφή με τα παιδιά.

Μετά τη μετατροπή της σε κακούργημα, η ασέλγεια σε βάρος ανηλίκων θα τιμωρείται με κάθειρξη τουλάχιστον 10 ετών, ενώ φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών θα επιβάλλεται σε όποιον ενήλικο ή προσποιούμενο τον ενήλικο επιχειρεί να αποκτήσει γνωριμία ή κάνει ασελγείς προτάσεις και χειρονομίες σε ανήλικο μέσω Ιnternet και κινητού ή σταθερού τηλεφώνου.

Ακόμη στα 15 χρόνια, από τα 10 έτη σήμερα, αυξάνεται το ηλικιακό όριο μέχρι το οποίο μπορεί να θεωρηθεί από τα δικαστήρια θύμα του αδικήματος της πορνογραφίας ένα παιδί.

Από το Διαδίκτυο ενημερώνονται οι μισοί Αμερικανοί για την προεδρική κούρσα

Το Internet έχει σήμερα κεντρικό ρόλο στην αμερικανική πολιτική με σχεδόν τους μισούς Aμερικανούς να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για να ενημερωθούν για την προεκλογική εκστρατεία για τις εκλογές του Νοεμβρίου, καταδεικνύει έρευνα που δόθηκε την Κυριακή στη δημοσιότητα.

Περίπου το 17% των ενηλίκων ερωτηθέντων απάντησαν ότι επισκέπτονται καθημερινά τους δικτυακούς τόπους των πολιτικών, διαβάζουν τα ηλεκτρονικά μηνύματα που αφορούν στην προεκλογική εκστρατεία και τα σχετικά γραπτά μηνύματα που λαμβάνουν στο κινητό τους τηλέφωνο, αναφέρει η έρευνα του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Pew.

Το ποσοστό αυτό είναι διπλάσιο και πλέον από το 8% των ενηλίκων που ενημερώνονταν καθημερινά μέσω του Internet, την ίδια περίοδο πριν από τις προεδρικές εκλογές του 2004, και αναμένεται να αυξηθεί κι άλλο όσο πλησιάζει ο Νοέμβριος, δήλωσε ο Λι Ρέινι, διευθυντής του οργανισμού.

Οι υποστηρικτές του υποψηφίου των Δημοκρατικών Μπαράκ Ομπάμα και του Ρεπουμπλικανού αντιπάλου του Τζον Μακέιν εμφανίζουν παρόμοια ποσοστά σε ό,τι αφορά τη συνολική χρήση του Διαδικτύου, συμπαιρένει η έρευνα.

Ωστόσο, προκύπτει ότι οι υποστηρικτές των Δημοκρατικών προηγούνται στην χρήση του Internet ως μέσο ενημέρωσης για την προεκλογική εκστρατεία, με ποσοστό 65% έναντι 56% των υποστηρικτών των Ρεπουμπλικανών.

Η έρευνα διενεργήθηκε σε δείγμα 2.251 ενηλίκων στο διάστημα Απριλίου-Μαΐου.

Το Internet φαίνεται να λαμβάνει όλο και πιο σημαίνοντα ρόλο στις προεδρικές αναμετρήσεις από το 1996, όταν ο Ρεπουμπλικανός υποψήφιος Μπομπ Ντόουλ έδωσε λάθος ηλεκτρονική διεύθυνση για το δικτυακό του τόπο στη διάρκεια τηλεμαχίας με τον Δημοκρατικό αντίπαλό του, Μπιλ Κλίντον.

Δημοφιλείς διαδικτυακοί τόποι όπως το YouTube, το Facebook και το MySpace εμφανίζονται ως σημαντικά μέσα ενημέρωσης στην προεκλογική εκστρατεία για την ανάδειξη νέου Αμερικανού προέδρου.

Η έρευνα του Pew διαπίστωσε ότι το 35% των Αμερικανών έχει παρακολουθήσει στο Internet προεκλογικά βίντεο των υποψηφίων, ενώ το 10% έχει χρησιμοποιήσει το Internet με άλλο τρόπο για να παρακολουθήσει την προεκλογική εκστρατεία.

Ο Ομπάμα διαθέτει 1.35 εκατομμύρια «φίλους» ή υποστηρικτές στο Facebook και το MySpace, ενώ ο Μακέιν 197.000, σύμφωνα με το TechPresident, έναν διαδικτυακό τόπο που καταγράφει την χρήση του Internet σε σχέση με την προεκλογική εκστρατεία στις ΗΠΑ.